Daniel Dobre utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Depaseste asteptarile!

Am inceput imobiliarele in 2003. Am inceput sa lucrez in reprezentare exclusiva in 2009. Formez agenti imobiliari din 2010. Dar asta, nu este despre mine. Asta, este despre Andreea.
Colega mea, omul care de un an de zile traieste, invata si creste, alaturi de mine. Venita in vara anului trecut din postura de „incepatatoare” si cu rol initial de „asistenta”, astazi Andreea este un agent imobiliar complet, care a invatat si evoluat continuu pana la nivelul la care astazi, poate si stie sa faca orice din ceea ce stiu eu sa fac.
As vrea sa pot spune ca meritul imi apartine. Ca e doar „vina mea”. Dar in primul rand, meritul este al ei. Pentru ca a crezut in mine si pentru ca a indraznit sa creada in ea si intr-o meserie despre care nu multi stiu ce inseamna. Este meritul intregului colectiv din Echipa RENET, care a primit-o cu bratele deschise, a adoptat-o si a sustinut-o. Sa cresti intr-un colectiv cu atat de multi oameni experimentati, buni, profesionisti, este un avantaj incredibil. Inveti, fie ca vrei, fie ca nu vrei.
Este si meritul tuturor cursurilor organizate de APAIR, la care Andreea a fost prezenta si din care a invatat si aprofundat reprezentarea exclusiva.
Este meritul evenimentelor de socializare organizate de APAIR, acolo unde Andreea a cunoscut oamenii din piata, acolo unde a vazut cine formeaza de fapt „breasla imobiliara” si unde colectivul de „veterani” a intampinat-o cu bucuria oricarui profesor care gaseste un elev silitor si dedicat.
Intr-o profesie la care azi, oricine poate adera cu usurinta, imediat, fara restrictii, adevaratii profesionisti se formeaza in timp. Cu efort. Cu dedicare. Cu truda.
Pentru ca nu este suficient sa ai o carte de vizita, un telefon mobil, sau un brand in spate. Trebuie sa ai inteligenta emotionala si empatie, sa stii sa asculti inainte sa vorbesti, sa poti fi pentru unii clienti „parinte” si pentru altii „copil”. Sa stii sa fii ceea ce fiecare client are nevoie sa fii pentru el. Si de cele mai multe ori, sa intelegi inaintea clientului, ce e mai bine pentru el.
Dupa 20 de ani de imobiliare, sunt mandru de fiecare om de imobiliare asupra caruia am lasat o amprenta. Caruia i-am dat ceva din „microbul” acesta. Acei oameni care au facut din „agent imobiliar” o cariera, nu doar un job. Iar de Andreea sunt si mai mandru, pentru ca este cu adevarat omul care a inteles cel mai bine tot ce am invatat-o.
Apartamentul din Vitan este opera ei. Este o vanzare pe care eu nu as fi facut-o. Nu cu acesti clienti. Meritul este al ei, asa ca am rugat-o pe ea sa spuna povestea. Mai jos, textul ii apartine Andreei Belous. Tineti minte numele asta, daca lucrati in imobiliare, il veti auzi tot mai des.



24 Martie 2023, la o saptamana de la listare, primul telefon, prima vizionare pentru apartamentul cu trei camere din Vitanul Nou.
Ora 13:00.

Clienții: Familie, el, ea însărcinată, copilul de 2 anișori.
Una dintre primele zilele însorite de la începutul primăverii. Apartamentul scăldat în lumină, livingul mare și spațios acum părea imens. În dormitorul copilului lumina cădea ușor pe covor și simțeai cum te îmbrățișează o stare de bine. Iar dormitorul matrimonial „izolat” de lume cu balcon și draperii groase părea cel mai intim și mai perfect loc din lume. M-am simțit bine de la primul pas făcut în apartament în ziua aceea. Aceeași stare i-a cuprins și pe clienți, încântați de abundența de lumină, de liniștea ce umplea spațiul și de starea de bine pe care ți-o dădea apartamentul. Balanța echilibrată de fetița curioasă să exploreze locul nou în care se afla.

 

Ora 18:00. Aceeași zi. Revizionare fără copil, în liniște.  
Aceeași liniște, aceeași calmitate și aceeași stare de bine, doar că acum scăldate în lumina caldă de la apus. Raze discrete care evidențiau fiecare colțișor și fiecare obiect de mobilier părea acum un element dintr-o pictură. Nu vă pot reda în cuvinte încântarea doamnei, sclipirea din ochi și unicul scenariu din capul meu era că nu mai pleacă de acolo (și vine notarul în apartament pentru a semna vânzarea).
Am simțit, din momentul în care am pășit în apartament, că tocmai s-a întâmplat o fuziune între două combinații perfecte: clienții perfecți pentru apartamentul perfect. Intuiția, sufletul și rațiunea, știau că este o potrivire perfectă.

- Ne place apartamentul la nebunie (eu în capul meu: asta știu), dar bugetul nostru este mai mic decât prețul afișat la acest moment (eu tot în capul meu: la asta mă așteptam), avem disponibilă suma X și de la bancă în urma discuției cu brokerul am putea obține suma de Y.

- Bine, și cum vedeți voi în continuare că ar trebui să se desfășoare lucrurile?

- Păi, nu ne avantajează locul de parcare (într-adevăr sistemul Klaus nu este potrivit pentru orice tip de mașină), am renunța și la boxă și nu ne dorim nici să păstrăm mobilierul din apartament. Deci vrem doar apartamentul la prețul de Z.

Ofertă refuzată de către proprietar. Desi pretul era corect, in limita evaluata de noi, oferta a venit prea devreme si asteptarile vanzatorului inca erau destul de sus.

 

But this is not the end…

Trei săptămâni mai târziu:

- Mai este disponibil apartamentul? Am vrea să venim cu un prieten care este constructor/structurist/expert să ne dea o părere despre construcție.

- Cu mare drag, oricând!

Vizita prietenului expert ar fi trebuit să se întâmple după Paște, but something went wrong…

 

În tot acest timp, noi am continuat să ne facem treaba și să reprezentăm cu devotament vânzătorul, încercând să obținem cele mai bune condiții de vânzare. Clienți noi, vizionări, oferte scrise, oferte refuzate, oferte acceptate, programări la notariat anulate din motive inexplicabile, și de la capăt, telefoane, vizionări….

 

Mai, 2023.

- Venim mâine în București, am vrea să mai vedem odată apartamentul. (După o reducere de preț)

Iarăși blocaj în negociere…

 
Iulie. Telefon din partea noastră.

- Ce mai faceți? Ați mai cumpărat ceva? Aș vrea să vă povestesc despre un apartament nou, intrat de curând în portofoliul nostru.

- Suntem bine, am născut acum două săptămâni, n-am mai căutat și nici cumpărat nimic. Apartamentul nou din portofoliu, îl știm, urmărim ce listați, este foarte frumos, poate chiar mai frumos, dar ne avantajează primul ca zonă.

Știind încă, cu sufletul, rațiunea și intuiția că apartamentul și clienții sunt potrivirea perfectă, i-am încurajat să revină cu o nouă ofertă, care de data asta a venit mai mică decât prima, în contextul faptului că mai aveau pe listă un apartament într-o construcție nouă la un preț mai mic.

Ofertă refuzată și de data aceasta.

 

August, 2023. Dupa o serie lunga de telefoane, mesaje si tot felul de "keep in touch" cu clientii.

- Vă mulțumim mult pentru implicare, deși ne-a plăcut apartamentul și comunicarea cu voi, vrem să vă anunțăm că săptămâna viitoare vom merge să semnăm antecontract pentru apartamentul de pe strada T, construcție nouă, preț mai mic...

- Ne bucurăm pentru voi că ați reușit să găsiți ceva potrivit pentru voi și pentru copii, să vă bucurați de noul vostru locșor și să vă creșteți cu dragoste copii în noul apartament. Suntem convinși că este cea mai bună decizie, fiind luată cu gândul la viitor și la binele micuților.

 

La o săptămână distanță, vineri.

- Am fost la notariat, am semnat o Promisiune de Vânzare-Cumpărare pentru apartamentul de pe strada T, am plătit un avans consistent, doar că nu suntem împăcați cu alegerea făcută, noua ne-a ramas gandul la cel din Vitan...

- Proprietarul este dispus să accepte o ofertă de cel puțin W, dacă nu reușiți să susțineți această ofertă cred că este mai bine să continuați demersurile pentru celălalt apartament.

 

Luni. Reziliere. Bani recuperați. Revizionare. Ofertă acceptată.

21 August 2023. Apartament rezervat.

Lucrurile însă nu sunt atât de simple pe cum par. Procesul de acordare a creditului a durat mai mult decât s-au așteptat părțile. Rezervarea a expirat, un alt client si o oferta mai buna au "rasarit" peste noapte. Dilema lui "schimbam clientul" a fost chin pentru noi 2 zile, insa vanzatorul desi i-am pus pe masa(asa cum eram obligati prin contract) o oferta mai buna, a ales a faca "lucrul corect" si a mers mai departe cu cei care rezervasera apartamentul.

 

26 Septembrie 2023. Vânzare. Virament. Incasare pret. Transmis extrase de cont, confirmata plata. In sfarsit, respir!

 

24 martie - 26 septembrie.

Cumpărărtorii au avut nevoie de șase luni pentru a vedea alte proprietăți, pentru a se convinge că prima este cea potrivită pentru ei. Au avut nevoie de stresul semnării și rezilierii unui contract pentru o proprietate pe care nu și-o doreau. Și de șase luni pentru a învăța să comunice, să se audă și să se înțeleagă. EI, INTRE EI, ati citit corect. 

Vânzătorul a avut nevoie de șase luni, zeci de oferte cu mult sub prețul cerut, câteva oferte apropiate și un client care să revină iar și iar, pentru a se convinge de prețul pe care îl poate obține.

 

Pentru mine au fost șase luni de învățare. Am crescut profesional. Am învățat să negociez, să comunic și să ascult. Au fost șase luni în care au sunat zeci de persoane pentru acest apartament. Zeci de persoane au fost la vizionări. Am cunoscut oameni, am auzit povești, am văzut interes și deschidere față de proprietate, dar nicăieri nu am văzut acea sclipire din ochii clientei din martie. Au fost șase luni care m-au învățat importanța comunicării și a follow-up-ului. Deși ne-am ciocnit de refuzuri și bariere, am fost mereu aproape de ei.

 

Despre Devotament - Toate negocierile care au avut loc au urmărit interesele proprietarului, așa cum de altfel este normal, iar proprietarul a știut întotdeauna câți clienți interesați sunt, câte vizionări s-au făcut și câte oferte de preț.

 

Despre Implicare - Deschiși și disponibili, toți clienții interesați și toți agenții care au avut clienți interesați au avut mereu ușile apartamentului deschise pentru vizionări. Am avut grijă ca anunțul să fie întotdeauna actualizat și reînnoit pentru a apărea mereu pe paginile celor care caută, oriunde - pe portaluri și în social media.

 

Despre Pasiune - Știam fiecare centimetru și știam totul despre apartament, despre construcție, despre vecini. Am căutat răspunsuri la fiecare întrebare, astfel că spre sfârșitul verii livram mai multe informații decât s-ar fi gândit cineva că are nevoie să știe. Dar intuiția mea și rațiunea au rămas în martie, în acea zi însorită de primăvară.

 

Despre Iubire - Dincolo de profesionalism și calitatea serviciilor livrate, dincolo de răbdare și curaj, a fost iubire. Iubirea s-a tradus în atitudinea față de fiecare vizionare și fiecare client. Iubirea s-a tradus în maniera în care a fost prezentat apartamentul. Iubirea s-a tradus inclusiv în alegerea pe care au făcut-o cumpărătorii: exprimând astfel dragostea pentru copii și dragostea unul pentru altul.

 

Am învățat și am trăit lecția pe care am auzit-o de atât de multe ori de la cei mai mari în domeniu: „Imobiliarele nu sunt despre case, imobiliarele sunt despre oameni”. Devotamentul, implicarea, pasiunea și iubirea sunt despre oameni. Fiecare „de ce vreau să cumpăr” și fiecare „de ce vreau să vând” este despre oameni.

 

În imobiliare, atitudinea oamenilor față de oameni face diferența și depășește așteptările.

 

Vă mulțumesc celor care ați citit până aici,

Semnat, Andreea Belous,

Agent Imobiliar - Team Daniel Dobre Imobiliare și Membru mândru al Echipei RENET.