Daniel Dobre utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Ori ACUM. Ori NICIODATA.

Haideti sa vedem ce stim:

-imobiliare.roataca” piata serviciilor dedicate proprietarilor, intrand in competitie directa cu agentiile imobiliare;

-faptul de mai sus este cu atat mai reprobabil cu cat agentiile sunt principalii clientii ai imobiliare.ro, cei care platesc cele mai mari facturi si cei care prin platile repetate de la infiintarea portalului si pana acum, au “facut mare” acest portal;

-mai mult, imobiliare.ro a lansat un serviciu destinal agentilor imobiliari, serviciu denumit pompos SuperHero(ce ironie); serviciul presupune ca pentru toate proprietatile exclusive ale agentiei inchei un parteneriat cu portalul si acesta se ocupa de promovarea proprietatii pe toate canalele lor, canale  altfel imposibil de accesat(bannere pe siturile Ringier, adwords, newsletter direct catre clienti, etc), iar la vanzare portalul incaseaza 20% din comisionul incasat de agentie la randul ei de la vanzator.

Ok. Acum hai sa vedem ce e in neregula cu cele de mai sus.

 

Astazi, agentiile imobiliare detin o cota de piata de aproximativ 25% din totalul tranzactiilor efectuate. Cota este una mica, insa intr-o tara balcanica, crescuta cu indemnul “nevoia te invata” si ca atare cu o populatie obisnuita “sa se descurce singura”, procentul nu este unul de neglijat. Sigur, in general romanii nu sunt “platitori” si daca au sansa sa evite plata unui comision, o vor face bucurosi. Si stiti foarte bine ca la fotbal, politica si imobiliare, tot romanul se pricepe!

Nu in ultimul rand, in lipsa educatiei generale prin care locuitorii unei tari sa fie invatati ca specializarea este cheia succesului, fiecare roman crede ca poate face orice. Din acest motiv avem de altfel si spoturi la televizor prin care suntem indemnati sa nu ne mai conectam singuri la reteaua de gaze ca sare casa in aer si nici sa nu ne mai montam singuri prize si altele, ca luam foc in casa. La fel, din aceleasi motive de minima educatie generala, ruleaza pe tv campanii despre cum se poarta o masca de protectie si ca ea trebuie sa acopere si nasul si gura, nu doar gura.

Ei bine, intr-o piata formata primordial din astfel de clienti, sa acoperi 25% din piata, este o performanta.

Dar cine sunt cei 25%? Ei bine, acestia sunt cei care:

-au o educatie financiara suplimentara;

-au o educatie generala peste medie;

- au mai trecut anterior printr-o tranzactie imobiliara alaturi de un agent imobiliar, au fost multumiti de rezultat si isi doresc sa repete experienta.

Diferenta intre acest tip de client, din cei 25% si tipul majoritar din cei 75%, este ca primul este dispus sa plateasca pentru servicii. Pentru maximizarea rezultatelor. Pentru economie de timp si pentru neimplicarea directa in procesul de marketare, negociere si tranzactionare. Asta, o stie si imobiliare.ro, asa incat ei nu targeteaza cu serviciile acestea cei 75% din piata, ci fix pe acesti 25%. Pentru ca s-a dovedit ca sunt dispusi sa plateasca. In timp ce la ceilalti, s-a dovedit ca nu sunt.

De altfel, pentru cei 75% din piata, imobiliare.ro are serviciile “low cost”, cele destinate FSBO-ului clasic, cu 10-50-100 Euro per anunt. Pe care ii platesc luna de luna pana cand intr-un final ajung tot pe mana unui agent.

Cum grupul tinta de 25% a prins gustul serviciilor de calitate, cum acestia isi doresc filmari, tururi virtuale, fotografii profesionale, prezentari cum trebuie....Imobiliare.ro este acolo pentru a le oferi fix acest lucru! Si, la un tarif inbatabil, pentru ca:

-au forta financiara pentru a lucra si doi ani in pierdere, spre deosebire de agentii, care daca nu fac profit 3 luni, inchid;

- au si vor avea volum mai mare, decat orice agenti luata separat; ba chiar, e posibil sa aiba volum cat toate agentiile luate impreuna;

-angajeaza servicii de la profesionisti(fotografi, videografi, etc), la un pret extrem de mic in comparatie cu cel pe care il primesc agentiile, tot din motive de volum.

Iar pachetul final livrat clientilor vanzatori sau proprietari, este unul cu un pret al naibii de atractiv pentru client. Si imposibil de batut de catre agentii. 

Nu in ultimul rand, cand Imobiliare.ro va incepe sa marketeze faptul ca agentii imobiliari vand doar prin SuperHero si ca acum e si mai simplu, in loc sa platesti agentul, platesti direct SuperHero catre imobiliare.ro, cum credeti voi ca vor reactiona proprietarii?

Totusi, astazi, agentul si agentia au inca un as in maneca: componenta umana! Care, nu poate si nu este inca oferita de imobiliare.ro clientului final. Acesta este si motivul pentru care inca, agentii castiga contracte. Dar, poate imobiliare.ro sa aduca in pachet si componenta umana? Si daca da, cum si de unde?

 

Si acum sa trecem la punctul doi. Lansat de ceva vreme, serviciul SuperHero este calul troian pe care agentiile nu doar ca l-au primit in casa lor, dar l-au si impins singuri in casa clientului!

SuperHero oferta pe de-o parte o promovare suplimentara, care il ajuta pe agent sa vanda. Pe de alta parte, ii ia agentului o parte considerabila din castig. Orbiti de vraja platii la succes, agentii au imbratisat sistemul, scapand din vedere adevaratele capcane intinse de Imobiliare.ro:

-pe de-o parte, te face sa renunti la alti furnizori de servicii; pentru ca, nu-i asa, daca tot te promoveaza ei, daca tot le dai la final 20%, de ce sa mai pui anunturi si in alta parte? De ce sa mai scoti inca un leu din buzunar, pe langa aia 20%?

- pe de alta parte, te face dependent de ei si serviciile lor; pentru ca usor-usor ai renuntat la alti parteneri, ai ramas strict cu promovarea venita de la ei si vei fi dependent de relatia cu ei; asa incat, atunci cand cei 20% vor deveni 50%, nu vei avea incotro si vei plati;

-si nu in ultimul rand, in cativa ani, imobiliare.ro isi va fi eliminat competitia, ducand in faliment restul portalurile, punand monopol pe piata, avand agentii la mana lor si putand intr-o dimineata sa zica “de azi noi suntem cea mai mare agentie imobiliara, iar voi agentii “SuperHero” lucrati pentru noi.”

Si o sa spuneti: nu voi accepta asa ceva! Evident, o puteti face. Dar veti iesi din business. Garantat. Pentru ca vor fi atat de puternici si plini de resurse incat vor face “push” pe agentii care le-au acceptat conditiile si care iti erau pana azi concurenti, ii vor promova si ii vor scoate in fata, pana nu te vei mai vedea de departe ce esti. Lipsit de principalul tool de promovare, pe care tu l-ai facut atat de important, vei deveni chiar tu “alternativa mai proasta si mai ieftina” la servicile imobiliare.ro. Adica fix ce este acum imobiliare.ro pentru clienti, adica alternativa cu bani mai putini si servicii incomplete, asta vei fi tu peste cativa ani.

 

IAR IN TOATA POVESTEA ASTA IRONIA SORTII ESTE CA CEI CARE TE VOR BAGA PE TINE IN FALIMENT IN CATIVA ANI SUNT FIX CEI CARORA TU LE CRESTI ASTAZI CIFRA DE AFACERI!  SI CEI CARE DEVIN RELEVANTI PE MUNCA TA.

 

Pe de-o parte, ca agent si agentie, platesti facturi importante “celui mai mare portal imobiliar din Romania”. Pe de alta parte, TU, prin munca ta si eforturile tale, oferi acestui portal imobiliar fix MATERIA PRIMA de care are nevoie pentru a deveni CEL MAI IMPORTANT: ofertele tale imobiliare!

Si, daca ai ales SuperHero, ii oferi si listari de calitate, unice(exclusive) si unic publicate(doar in reteaua imobiliare.ro nu si pe alte situri). Astfel, imobiliare.ro se lauda cu munca ta, devine celebru pe baza muncii tale, capitalizeaza imagine pe baza muncii tale, castiga adepti pe baza muncii tale si.....la final le mai dai si bani. MULTI.

 

In timp ce scriu cele de mai sus, o singura concluzie mi se desfasoara in fata ochilor : CE PROST ESTI AGENTULE IMOBILIAR!!!  Si cat de mult iti meriti soarta! Soarta decisa chiar de tine. Si culmea, pentru care azi te bucuri si care maine o sa te “ingroape”.

 

Ironic, nu-i asa? Ne sapam groapa singuri. Iar cei care azi sunt in programul SuperHero, sapa cu cel mai mare avant. Sa le multumim zic, pentru efort. Efortul de a ne ingropa pe toti.

 

DAR...ce putem face pentru a opri asta. Se poate face ceva?

Da, teoretic da. Intrebarea este: esti pregatit sa faci ce trebuie pentru a iesi din capcana asta?  SAU, ASEMENEA SOARECELUI CARE INTRA IN CAPCANA PENTRU CA NU INTELEGE DE CE E BRANZA ASA USOR DE OBTINUT si tu vei alege sa intri in capcana si sa ramai acolo?

Iata ce ar trebui facut:

-primul pas este ca breasla sa se uneasca si intr-o singura zi, toate agentiile sa-si retraga anunturile de pe imobiliare.ro; va GARANTEZ ca o luna de imobiliare.ro fara anunturile noastre, ajunge situl sa fie ocolit de clienti pentru ca va fi considerat sarac si lipsit de relevanta; iar clientii se vor reorienta spre alte portaluri.

Nu ma credeti? Ei bine, va dau o dovada: alte portaluri(nu dau nume), din lipsa de continut(anunturi de la noi) ne tot reactiveaza constant anunturile de proprietati vandute sau inchiriate cu luni in urma. Si stiti si voi asta, ca am tot discutat.

-pasul numarul doi este renuntatea al SuperHero; TOATE agentiile care sunt in program ar trebui sa denunte contractele si sa se retraga din program; VOR LASA ASTFEL PORTALUL FARA O SURSA IMPORTANTA DE VENIT; si mai mult, vor impiedica dependenta de ei;

- pasul numarul trei: taxarea ofertelor exclusive; exact, ati citit bine: daca imobiliare.ro vrea sa publice exclusivitatile noastre, sa plateasca pentru ele! Asa cum de altfel in alte tari, portalurile platesc pentru a obtine listinguri, pentru ca pe urma, avand acest continut, sa vanda publicitate fie agentiilor(bannere, recomandare de agentie pe zona, etc) fie celor din alte domenii(banci, bricolaj, dezvoltatori, etc).

 

Ce se va intampla daca nu luam masuri? Preconizez o cariera de inca 3 ani in imobiliare. Apoi, ne vom reorienta cu totii. Si nu, nu va ganditi ca la voi nu are cum, ca voi sunteti prea vechi, prea cunoscuti in piata, ca aveti prea multi clienti. Si Nokia era numarul 1. Si Motorola a fost. IBM a fost leader de piata.

Si unde sunt acum?!?! Exact. Ne asteapta aceeasi soarta, daca ne imaginam ca “la noi n-are cum”.

 

Si, ca sa nu va las fara “next step”: 20 august. Jos toate ofertele de pe imobiliare.ro pentru 10 zile. Nu ne permitem SA NU FACEM ASTA! Apoi, spunem “la revedere SuperHero” si uitam ca a existat vreodata. Iar din toamna, trimitem reprezentantii agentilor sa negocieze prezenta noastra pe portalul lor. Si intre timp, asteptam celelalte portaluri sa ne oferteze. Ce ne ofera daca iesim de tot din imobiliare.ro?

Daca tii la meseria ta si la cariera ta nu exista decat un raspuns la intrebarea: esti cu mine? Dam jos oferte din 20 august?